Hoe het werkt - voor boekhouders.

Vermijd repetitief, manueel werk, en begeleid jouw klanten doorheen de formaliteiten van hun opstart via Bizantium!

Werk online samen met je klant aan zijn financieel plan, stuur bij waar nodig, en laat de bijhorende documenten automatisch genereren.


Stap 1: een sterk financieel plan



  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Stap 2: de samenstellingsopdracht + bijhorende documenten


Aangezien Bizantium een single source of entry is, hoef je je persoonlijke gegevens niet telkens opnieuw in te voeren: ze staan automatisch al op de juiste plek!

Het is ook mogelijk om alle relevante gegevens door te sluizen naar jouw eigen boekhoudtools. Zo kan je je klant op je eigen manier servicen.

Via onze e-signing module kan je vervolgens je financieel plan, samenstellingsopdracht en andere documenten gemakkelijk digitaal ondertekenen.

Stap 3: neerleggingsformaliteiten bij de notaris


Alle documenten klaar? Dan is het tijd om ze officieel neer te leggen bij de notaris.

Bizantium streeft ernaar om 100% digitaal te werken. Daarom is het mogelijk om de neerlegging bij de notaris via een digitale volmacht met de klant te laten verlopen. De nodige documenten worden daarvoor automatisch gegenereerd.

Stap 4: ready, set, go!


Wanneer de neerleggingsformaliteiten afgerond zijn, ontvangt de klant zijn btw nummer en is de onderneming officieel opgericht.

De verdere boekhouddiensten verlopen dan via jouw kantoor.

Klaar voor de start?!

Veelgestelde vragen


  • Wat zijn de voordelen van Bizantium?

    Bizantium stelt je klant in staat om zelf aan de slag te gaan bij het ontwerpen van zijn financieel plan. Zo vermijd je repetitief, manueel werk en wordt er langs beide kanten tijd bespaard. De opstart kan snel, en 100% digitaal verlopen.

    Op basis van de input van je klant kan je nadien nog steeds de nodige aanpassingen maken. Ook alle bijhorende documenten worden binnen Bizantium gegenereerd. Alle persoonlijke gegevens staan meteen op de juiste plek.

  • Op welke manier verschilt Bizantium van de concurrentie?

    Bizantium is een single source of entry voor alle gegevens omtrent de oprichting van een vennootschap. Nadat de klant zijn Bizantium account heeft aangemaakt, vult hij zijn persoonlijke gegevens één keer in. Vervolgens worden die gegevens doorgetrokken naar alle andere documenten (de samenstellingsopdracht, ...).

    Zoals je merkt, is onze USP gebruiksvriendelijkheid. Door de pijnpunten die een startende ondernemer ondergaat bij het oprichten van zijn onderneming te verlichten, zorgen we voor een volledige ontzorging. Onze tool is gefocust op de startende ondernemer. Dat neemt natuurlijk niet weg dat Bizantium voor zijn boekhouder ook een grote meerwaarde is!

  • Kan Bizantium sterke financiële plannen maken?

    Bizantium werkt samen met een Brussels boekhoudkantoor: Digicount.

    Onze financiële plannen zijn gebaseerd op de template waarmee Digicount al jaren klanten bedient. De 10 jaar vakervaring van Digicount heeft ons in staat gesteld om een lijst met best practices op te stellen en ons financieel plan tot in de puntjes uit te werken.

  • Wat kan Bizantium nog?

    - Documentbeheer: genereer, beheer en onderteken documenten digitaal via Bizantium.
    - Best practice templates: een realtime checklist die je up to date houdt over de oprichting.
    - Bruto-netto calculator: loonsimulatie module.
    - Total Cost of Ownership auto module: bereken de TCO van je auto.